Zpráva statutárního orgánu o přeměně

Vedle projektu přeměny je možné za jeden ze základních dokumentů spojených s přeměnami obchodních korporací považovat tzv. zprávu statutárního orgánu o přeměně, jejímž hlavním účelem je vysvětlení projektu přeměny společníkům zúčastněných korporací spolu s popsáním důvodů a výhodnosti přeměny pro obchodní korporaci.  

Pozor!
Zpracování zprávy statutárního orgánu o přeměně je povinné u kapitálových společností a družstev za předpokladu, že se jejího zpracování nevzdají všichni společníci korporací zúčastněných na přeměně.

Jak již napovídá označení zprávy, jejím zpracováním je pověřen statutární orgán dané obchodní korporace zúčastněné na přeměně, případně mohou statutární orgány všech zúčastněných osob zpracovat zprávu společnou.

Důležité!
Zpráva statutárního orgánu o přeměně musí být uložena v sídle každé ze zúčastněných obchodních korporací alespoň 1 měsíc před stanoveným termínem pro schválení přeměny příslušným orgánem dané korporace.

Důvodem je, aby měli jednotliví společníci obchodních korporací dostatek času pro seznámení se zamýšlenou přeměnou a zvážení důsledků vyplývajících z této přeměny pro ně a korporaci.

Účelem zprávy statutárního orgánu o přeměně je tak zejména informovat jednotlivé společníky o dopadech uskutečnění dané přeměny, zejména s ohledem na to, aby její uskutečnění podpořili při jejím schvalování.